Пошук по сайту


«Україна – наш спільний дім!»

«Україна – наш спільний дім!»

« Україна – наш спільний дім!»

Мета уроку:

  • Формувати у школярів ціннісне ставлення до Батьківщини, українського народу;

  • розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи;

  • викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини;

  • розвивати в учнів почуття гордості за славне минуле рідного народу, національної самосвідомості та громадянської активності;

  • заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави;

  • виховувати прагнення примножувати своєю працею здобутки українського народу.

Форма проведення:

  • жива газета.

Обладнання:

  • аркуші з пошкодженим текстом;

  • зображення державних символів України;

  • Конституція України;

  • кросворд «Україна»;

  • кольорові паперові сердечка;

  • карта України.

Епіграф: У всіх людей одна святиня.

Куди не глянь, де не спитай,

Їм красить все їх рідний край…

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

ХІД УРОКУ:

Ι. Організаційний момент

ΙΙ. Активізація пізнавальної діяльності учнів

Вчитель: Сьогодні ми будемо говорити про нашу Батьківщину, про нашу країну.

1. Вправа «Незакінчене речення»

    • Наша країна називається …

    • Найбільша річка України …

    • Столиця нашої країни - …

    • Свято, яке відзначається 24 серпня називається…

А щоб з’ясувати які ще державні свята ви знаєте, пропоную вам наступне завдання.

      1. Гра «Святкове лото»

Співставити дати державних свят та їх назви


24 серпня

День Перемоги

28 червня

День Незалежності України

23 лютого

Міжнародний жіночий день

9 травня

День Конституції

1 січня

Новий рік

8 березня

День Захисника Вітчизни

7 січня

Різдво Христове


Дуже добре! Вас сміливо можна назвати патріотами, тому що ви цікавитеся тим, що відбувається в країні, в якій живете. А тепер давайте, з'ясуємо, що ще ви знаєте про свою Батьківщину.

  1. Експрес-ситуація (в режимі «відкритого мікрофону»): за півхвилини розповісти про Україну

Наприклад, Україна – держава у Східній Європі. Столицею нашої Батьківщини є місто Київ. Серед річок, які перетинають Україну, найбільшими є Дніпро і Дунай. А на півдні вона омивається Чорним та Азовським морями. Україна – це держава із багатовіковою історією, звичаями та традиціями. Державною мовою є українська.

Отже, як не дивно, але ви можете переконатися, що півхвилини – це занадто мало часу, щоб розповісти про нашу Батьківщину. Тому сьогодні на класній годині я пропоную вам видати нашу власну газету, газету трохи незвичайну — живу. Ви самі станете її видавцями. (На дошку прикріплюється аркуш ватману, на якому протягом уроку будуть з’являтися сторінки газети). Тема нашої газети записана на ватмані (зачитується назва та епіграф). Отже, за справу!

ІІІ. Основна частина

Вчитель: Видавати газету – це важка справа. Головне в газеті що? Правильно, це передова стаття. Отже, відкриваємо першу сторінку нашої газети.

1. Перша сторінка

Шлях до незалежності



Вчитель: Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій славній Україні! Україна! Перед нами постають безкраї пшеничні лани, блакитне небо, могутня річка Дніпро, перші князі Київської Русі, визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького, пер­ший Президент Української Народної Республіки Михайло Грушевський. Усе це українські образи, створені століттями, наша з вами історія. У кожного народу свій шлях розвитку, свій шлях до щастя, до самовизначення. Для українського на­роду він був довгим і тернистим.

24 серпня 1991 року сесія Верховної Ради УРСР прийняла постанову про проголошення України незалежною демократичною державою і затвердила Акт проголошення незалежності України. А 1 грудня 1991 року цей документ отримав всенародну підтримку: під час референдуму (всенародне опитування способом голосування з найважливіших питань державного життя) за нього висловилося понад 90% населення, яке взяло участь в опитуванні. Того самого дня наш народ обрав главу держави – Президента України. Ним став Леонід Кравчук. Наступними Президентами України були: Леонід Кучма, Віктор Ющенко. У січні 2010 року Президентом України став Віктор Янукович.

Україна – одна з найбільших європейських держав. На території держави нині 24 області. До складу також входить Автономна республіка Крим. У нашій країні живе близько 46 млн. осіб. Поряд з українцями в Україні мешкають росіяни, білоруси, молдовани, кримські татари, болгари, угорці й представники інших національностей. Та всі разом ми – український народ, а земля України – наша Батьківщина. Діти, дивіться, яка у нас гарна передова стаття. Але, що ж це трапилося? Уявляєте, коли стаття була відправлена на друкування, виявилося, що в ній пропущені слова. Треба рятувати ситуацію. Допоможете?

Робота в парах. Вправа «Коректор» («реставрація» пошкодженого тексту).

Шлях до незалежності




Молодці! Дуже добре, нарешті, перша сторінка готова! (відреставрований текст прикріпляється до ватману на дошці)

Слід зазначити, що із відродженням державності відродились і дер­жавні символи: гімн, прапор і герб, які уособлю­ють історію України та її сутність. Саме ним буде присвячена наша друга сторінка.

2. Друга сторінка

Вчитель: Вже 20 років Україна — незалежна самостійна держава. У нас є свій прапор, герб, гімн і, звичайно, Конституція — основний закон держави. Конституцію України було ухвалено 28 червня 1996 року.

Працюємо з історичним джерелом

    1. Робота в парах. Прочитайте статтю 20 Конституції, назвіть державні символи України. Опишіть за текстом Конституції:

1 пара - Державний Герб;

2 пара - Державний Прапор;

3 пара - Державний Гімн України.

( Після розповіді кожна пара прикріплює зображення символу на сторінку газети ).

3. Третя сторінка

Вчитель: Ще в газетах друкують інтерв’ю з різними відомими людьми. Сьогодні ви - респонденти, тобто будете відповідати на короткі питання.

Питання для бліц-інтерв’ю з учнями (принцип «вільний мікрофон», бажано залучити до розмови якнайбільше учнів):

1. Як ви розумієте значення слова «громадянин»?

2. Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб відчувати себе громадянином своєї країни?

3. Чи обов’язково для громадянина України знати свою історію, національну мову, гімн?

4. Ви пишаєтеся, що ви громадяни України? (Якщо відповідь «ні», можна поставити додаткові запитання: Чому? Громадянином якої країни ви б хотіли бути?)

5. Чи вірите ви, що Україна стане процвітаючою державою? Що для цього необхідно?

6. Чи може наша держава упоратися з цим самостійно? Чи потрібна допомога інших держав?

7. Як ви розумієте вислів «Держава будується не в майбутньому, а сьогодні»?

8. Яким може бути ваш внесок у зміцнення держави?

(цікаві думки записуються на ватмані)

4. Четверта сторінка

Вчитель: От і закрито ще одну сторінку нашої газети, залишилася остання сторінка. За традицією це розважальна сторінка. На ній звичайно друкуються кросворди, тести, анкети. I зараз пропоную вам рішити кросворд. Якщо він буде правильно розв’язаний, то у виділених клітинках можна буде прочитати назву нашої держави.


1.
















2.


































3.



















4.


































5.













6.































7.























Питання:

  1. Другий президент України.

  2. « … про державний суверенітет України».

  3. Один із державних символів.

  4. 24 серпня – День … України.

  5. Столиця України.

  6. Всенародне опитування способом голосування.

  7. Перший президент незалежної України.

Відповіді:

Україна.

1. Кучма. 2. Декларація. 3. Прапор. 4. Незалежності. 5. Київ. 6. Референдум. 7. Кравчук.

(розв’язаний кросворд прикріплюється до ватману на дошці)

І на останок пропоную вам невеличку вікторину.

1. Яку назву за Конституцією має наша держава? (Україна)

2. Коли було проголошено незалежність України? (24 серпня 1991 року)

3. Коли було прийнято Конституцію України — Основний Закон, за яким живе держава? (28 червня 1996 року)

4. В якій статті Конституції України визначено державні символи країни? (У 20-ій)

5. Що належить до державних символів України? (Державний Прапор, Державний Гімн, Державний Герб)

6. Хто був першим Президентом незалежної України? (Леонід Кравчук)

7. Скільки областей має Україна? (24 області)

Ось, ми і перегорнули останню сторінку нашої газети. Подивіться на дошку, бачите, яку ми з вами видали цікаву та змістовну газету, присвячену 20-річчю незалежності нашої країни.

ΙV. Підсумкова частина

Вчитель. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким

буде майбутнє України. А любити її – це значить працювати в ім’я рідної землі. Нові часи, нові завдання, нові вимоги... Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі, а для того, щоб ним стати, потрібно, найперше, любити землю, віддати їй розум, серце, душу. Сьогодні ми є свідками великих перетворень, що відбуваються в нашій країні. Кожен з нас уже сьогодні повинен подумати, що робитиму «я», щоб принести користь людям, країні, собі. Яким буде завтрашній день нашої держави? Відповідь на це запитання дає день сьогоднішній. Що більше буде зроблено для розбудови сьогодні, та краще житимемо завтра, і будемо гідно називати себе українцями. Бо, хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається. Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

Не розчаровуйсь в Україні –

Немає єдності у нас.

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Не розчаровуйсь в Україні.

А зрозумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині –

У себе спершу запитай.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вона свята, а грішні – ми.

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні.

Ідеї волі певним будь.

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини

В садках достатку і добра.



Питання:

  1. Другий президент України.

  2. « … про державний суверенітет України».

  3. Один із державних символів.

  4. 24 серпня – День … України.

  5. Столиця України.

  6. Всенародне опитування способом голосування.

  7. Перший президент незалежної України


Перший урок

на тему :
«Україна –

наш спільний дім»

Підготувала кл.керівник 7класу

Пузіна О.Г.


2011 рік

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Донецький медичний ліцей
Українська І зарубіжна культура. Навчальний посібник / Під заг ред. Заблоцької К. В. Донецьк: "Східний видавничий дім", 2001. 372...

Здійснюватиметься за такими програмами: у 5-8 класах
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім...

Україна у XX столітті західна україна між війнами
А соціально-економічні проблеми, що терзали цей регіон іще з часів імперії, лише по

Реферат з дисципліни «Соціологія» на тему: «Соціальні проблеми молоді...
Розділ молодь: особливості соціально-демографічної групи в минулому та в наш час

Рішення прийнято в наступній редакції: Збільшити статутний капітал...
Загальні Збори акціонерів (надалі – «Збори») Публічного акціонерного товариства «ХайдельбергЦемент Україна» (код за єдрпоу: 0292923;...

Рішення прийнято в наступній редакції: Збільшити статутний капітал...
Загальні Збори акціонерів (надалі – «Збори») Публічного акціонерного товариства «ХайдельбергЦемент Україна» (код за єдрпоу: 0292923;...

Програма розвитку організації об’єднаних націй в україні положення про Всеукраїнський конкурс
Це Положення визначає порядок проведення Всеукраїнського конкурсу «Сталий розвиток – наш вибір» (далі Конкурс)

Урок державності: "Конституція І держава", "Наш основний закон", "Державні символи України"
Метою виховної роботи в птнз є всебічний розвиток особистості учня. Специфіка виховної роботи на сучасному етапі полягає у

Від Революції гідності до Країни гідності
«Ми з гідністю маємо нести нашу культуру та традицію. Ми – не раби, І ніколи ними не будемо. Наш шлях – до європейських цінностей»,...

Україна єдина країна
Україна – єдина країна. Методичні рекомендації до Першого уроку у 2014-2015 н р. / Упоряд. О. О. Злобіна. – Чернігів: Ред відділ...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

pravo.lekciya.com.ua
Головна сторінка