Пошук по сайту


Оподаткування розподіленного прибутку: пропозиції для України

Оподаткування розподіленного прибутку: пропозиції для України

Сторінка1/5
  1   2   3   4   5


ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………………………………………..…...…….2

Теоретичне підґрунтя …………………………………………………….……….4
Оподаткування розподіленного прибутку: пропозиції для України …….……7

Податок на майно в умовах України: переваги та застереження ………….…14
Проблема бази оподаткування майна/активів ……………………….…………. 20

Проблема перехідного періоду ………………………………………….………28

ВИСНОВКИ.......................................................................................................31

Вступ

Інституційні проблеми української податкової системи та шляхи їх вирішення висвітлено в однойменній роботі, продовженням якої є ця. Головний висновок з представленого там аналізу полягає у тому, що українська податкова система потерпає насамперед від дискреції (можливості «вирішувати питання» на власний розсуд) виконавців з боку держави, а також є структурно викривленою – з надмірним прямим оподаткуванням (особливо у частині заробітних плат та доходів дрібних підприємців, з яких сплачується ЄСВ) та майже відсутнім оподаткуванням майна. І перше, і друге, є повністю невідповідним до національної специфіки, зокрема тому, що у поєднанні з інституційними особливостями України призводить до особливо великих зловживань та викривлень.

Податок на прибуток підприємств відіграє ключову роль в обох недоліках, оскільки він є не тільки прямим, але, до того ж, дискреційним за самою природою своєї бази оподаткування (детальніше див. попередню роботу). Водночас, повністю позбутися оподаткування доходів підприємств було б недоцільно, оскільки в умовах України перекладати весь тягар оподаткування на фізичних осіб є несправедливим та неефективним з огляду на екстремальне майнове розшарування (у 2013 році 18 мільярдерам належало майно загальною вартістю у 28% ВВП країни, порівняно з 12% у США1) та мізерну частку середнього класу. Окрім того, скорочення прямого оподаткування, особливо навантаження на заробітну плату, вимагає бодай часткових компенсаторів, а за відміни корпоративного податку єдине джерело, що залишається – це непрямі податки на споживання, які вже і без того є доволі високими, порівняно з інституційною спроможністю держави, а тому стали предметом широкомасштабних зловживань.

Відповідно до викладених вище аргументів, пропонується замінити нинішній податок на прибуток підприємств податком на розподілений прибуток з нижнім порогом у вигляді податку на майно (можливо – не тільки нерухоме). Це має призвести до перетворення його на своєрідний «спрощений податок» з мінімальною дискрецією але загалом більшими надходженнями, які мають частково компенсувати відміну ЄСВ. Як варіант, можливо вводити податок на майно як окремий від податку на розподілений прибуток. Обидва варіанти мають певні переваги та недоліки, обговорені далі.

Податок на розподілений прибуток має стягуватися тільки з доходів, перерахованих на користь фізичних чи юридичних осіб – співвласників підприємства, незалежно від того, чи є вони резидентами України2. Усі види витрат, в тому числі інвестиції, від оподаткування звільняються. Такі перерахування легко проконтролювати дистанційно, через банківську систему, тож контроль не потребує перевірок. Утім очевидно, що сплачувати його будуть лише тоді, коли власники самі бажають отримати дивіденди легально в Україні. Тому ставка має бути привабливою, порівняно з іншими юрисдикціями. Але і в такому разі розраховувати на скільки-небудь значні надходження не доводиться, тому закладати їх до бюджету варто хіба що з прив’язкою до витрат, які не є критичними.

Надходження від податку гарантуватиме податок на майно (окремо, або як нижній поріг). Іншими словами, можна говорити про запровадження повноцінного податку на майно – насамперед, майно підприємств, який, у другому варіанті, буде зараховуватися при сплаті податку на розподілений прибуток. Цей підхід вже частково застосовано у діючому законодавстві: сплачений податок на комерційну нерухомість вираховується із податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств.

У цій роботі розглядаються загальні теоретичні підходи до цієї проблеми, наведено аргументи дискусії що наразі триває щодо податку на розподілений прибуток (цю частину написано Вячеславом Черкашиним) та податку на майно підприємств як нижнього порогу або самостійного доповнення до нього.
  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" ст. 18
Сума прибутку, що не підлягає оподаткуванню згідно із міжнародними договорами України

Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" ст. 18
Сума прибутку, що не підлягає оподаткуванню згідно із міжнародними договорами України

Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств»
Бакалаврська робота виконана на тему «Управління прибутком підприємства» І складається з трьох розділів

Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика уч пос. / Г. Л. Азоев
Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 25 травня 1997 р. №283/97 – вр (зі змін. І доповн.)

Закон про прибуток Закон України від 28. 12. 94 р. №334/94-вр «Про...
Відображення операцій з обліку фінансових інвестицій на рахунках бухгалтерського обліку

План Вступ Розділ І суть прибутку та джерела його формування Прибуток...
Вплив внутрішнього та зовнішнього середовища на формування прибутку підприємства

За користування надрами для видобування корисних копалин
України, оподаткування рентною платою за транспортування нафтопродуктів магістральними нафтопродуктопроводами територією України,...

Жодним законодавчим актом не передбачено необхідність надавати у...
Міністерство доходів І зборів України повторно розмістило проект наказу Міністерства доходів І зборів України «Про затвердження форми...

План Вступ Розділ Теоретичні основи виникнення та розвитку непрямого...
Розділ Основні проблеми та шляхи удосконалення системи непрямого оподаткування в Україні

Благодійна організація «Благодійне товариство підтримки охорони фауни...
Законом України “Про оподаткування прибутку підприємств”, що надалі іменується “Сторона 1”, в особі директора, Артеменко Ірина Миколаївна,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

pravo.lekciya.com.ua
Головна сторінка