Пошук по сайту


Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу

Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу

Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу
Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладах освіти
Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладах освіти ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил. Основні види життєдіяльності в закладі освіти – це праця, навчання, гра, творчість. Під час перебування в навчальному закладі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточення; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. Обставинами та причинами типових нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах за останні роки, є: травмування внаслідок протиправних дій інших осіб (бійки між учнями під час перерв у коридорах, на вулиці); невиконання учнями правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в спортивному залі чи на майданчику; невиконання школярами інструкцій з безпеки життєдіяльності (бігання по коридорах під час перерв, дитячі пустощі під час прийоми їжі в їдальні).

Виконання вимог інструкцій, нормативних актів з безпеки життєдіяльності, правил безпечної роботи під час навчально-виховного процесу, співпраця з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання є запорукою безпеки вас та інших.
Творче завдання

Яких правил ти завжди дотримуєшся заради безпеки власного життя?

Яких правил ти дотримуєшся для безпеки життя інших (рідних, друзів, однокласників)?

Шум
Шум – це небажаний безладний набір звуків, різних за частотою. Шум розглядається як звуковий процес, що перешкоджає розмові, негативно впливаючи на людину: знижую гостроту слуху, продуктивність праці, змінює кров’яний тиск, послаблює увагу, спричиняє зміни у центрах руху, викликає порушення координації рухів, збільшує витрати енергії при однаковому фізичному навантаженні тощо. Інтенсивний шум призводить до пошкодження органу слуху, функціональних змін нервової, серцево-судинної, травної систем та інших дисфункцій в організмі людини. Ультразвук викликає тепловий ефект, підвищує температуру тіла, змінює властивості клітин. Весь комплекс змін, що виникають в організмі людини при тривалому впливі шуму, розглядають як «шумову хворобу».

Сучасні концерти, дискотеки та інші місця масового збору людей приваблюють молодь тим, що доводять рівень звукового тиску до меж, близьких до пошкодження слуху, а автори творів та їхні виконавці застосовують такі звуки, які за частотою наближаються до ультразвуку. І хоча слухачі цього не помічають, їхня психіка порушується.

Внаслідок того, що шум послаблює увагу і гальмує психічні реакції, він перевищує імовірність нещасних випадків.
Творче завдання
Чи почуваєшся ти комфортно, коли хтось галасує?

Що треба зробити, щоб запобігти негативним впливам шуму?

Профілактика інфекційних захворювань
Що треба знати про хворобу Боткіна

Хвороба Боткіна або вірусний гепатит – важке інфекційне захворювання. Вражаючи увесь організм людини, хвороба викликає найважчі зміни в печінці і супроводжується у більшості жовтухою.

Збудник хвороби проникає в організм людини через рот і брудною їжею, водою або заноситься руками. Немиті, хоч на вигляд і чисті руки, - головна причина потрапляння інфекції до організму людини.

Щоб не захворіти на хворобу Боткіна, потрібно дотримуватися правил особистої гігієни: мити руки перед їжею, ретельно мити овочі і фрукти, не пити сиру воду. Необхідно ретельно дотримуватися санітарно-гігієнічних правил у приміщеннях, на подвір’ї, в туалетах. Виконання цих нескладних порад захистить вас від хвороби Боткіна.
Творче завдання


  • Чи відомі тобі випадки захворювання на гепатит серед твоїх близьких знайомих?

  • Що ти робив, аби не захворіти?

Профілактика інфекційних захворювань

Запобігайте захворюванню на туберкульоз
Останнім часом у засобах масової інформації стали з’являтися повідомлення про спалахи туберкульозу серед учнів в містах України. Що ж це за хвороба - туберкульоз, і чим вона небезпечна?

Туберкульоз називають соціальною хворобою. Паличка Коха, яка є в кожній людині в пасивному стані, переходить в реактивний стан, якщо людина потрапляє в екстремальні умови: погіршуються умови проживання, знижується якість харчування, погіршується екологічний стан довкілля. В саме такі умови потрапляє більшість населення України, і як результат – епідемія туберкульозу.

Туберкульоз – інфекційне захворювання, яке найчастіше уражає легені, але може викликати захворювання і всіх інших органів людини. Здорова людина може заразитися через харкотиння хворого, яке, висихаючи, перетворюється в пил і разом з повітрям може потрапляти в легені. Також – через предмети домашнього вжитку та через сире молоко корів, хворих на туберкульоз.

Ранні ознаки цієї хвороби такі: кашель, швидка втомлюваність, погіршення апетиту, підвищення температури тіла ввечері, спітніння по ночах.

Для попередження захворювання треба робити гімнастику, загартовуватися водою, бувати на свіжому повітрі, частіше провітрювати приміщення, додержуватися режиму праці, відпочинку, харчування, не палити, пити лише кип’ячене молоко. Всім дітям треба своєчасно робити протитуберкульозні щеплення.

Людина може хворіти на туберкульоз сама не знаючи цього. Тому щороку всім треба проходити профілактичні огляди з обов’язковою рентгеноскопією.

Творче завдання


  • Що ти робиш для запобігання розповсюдженню хвороби?


Запобігання порушення прав дитини
Право і закон
Твоя найближча мета - знайти, визначити і посісти своє місце в суспільстві. Суспільство – це складний механізм, який створений, функціонує і розвивається за певними законами, у рамках певних правил. Ти – частинка суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить переважно від тебе. Все життя людини у суспільстві, в державі відбувається у межах правових і соціальних норм. Людина від народження наділена правами, а з часом, у процесі життя, після досягнення встановленого віку, набуває обов’язків перед суспільством і правової відповідальності за свої дії.

Однак запам’ятай: поряд з тобою живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав і інтересів інших, - це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості, грамотності чи через страх перед відповідальністю, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до інших.

Найважливіші для людини та суспільства – відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами, записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.

Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період надзвичайно важливим є формування у всього народу України нового правового мислення, високого рівня правової культури, набуття знань про життєво необхідні закони й уміння використовувати їх у повсякденному житті. Ти не повинен бути осторонь зазначених процесів, оскільки молодь – це та сила, яка спроможна здійснити перетворення на краще і забезпечити державі справедливе майбутнє.

Неправомірна поведінка

Сьогодні Україна - на шляху до правової держави, в якій пріоритет права буде першочерговим Тому якщо ти сьогодні виховаєш в собі повагу до права, якщо його вимоги стануть твоїми особистими переконаннями, а повсякденне додержання юридичних норм – звичкою, тобі гарантоване комфортне місце в суспільстві.

Відповідно до вимог правових норм, поведінка людини буває правомірна чи неправомірна. Якщо правомірна поведінка є суспільно необхідною, бажаною і допустимою, полягає у здійсненні норм права, при цьому гарантується і охороняється державою, то неправомірна поведінка – це така, що суперечить чинним нормам права. Розрізняють такі види правопорушень: порушення і злочини. У свою чергу порушення бувають адміністративними, цивільно-правовими та дисциплінарними. Вони не є суспільно небезпечними і не тягнуть за собою кримінального покарання. Злочин же – це вид правопорушення, що визначається кримінальним законодавством як суспільно небезпечне діяння чи бездіяльність особи, яка досягла певного віку, що посягає на суспільний чи державний устрій країни, її політичну чи економічну системи, власність, особу, громадянські, економічні, політичні та інші права і свободи. Незнання закону не звільняє від відповідальності.

Відповідальність неповнолітніх – передбачена законодавством правова відповідальність осіб, які не досягли вісімнадцяти років. Кримінальній відповідальності підлягають особи, яким на час вчинення злочину виповнилося 16 років, а також особи від 14 до 16 років, якщо вони вчинили такі злочини як вбивство, зґвалтування, злісне або особливо злісне хуліганство, крадіжку. З цього віку вони несуть відповідальність і за замах на ці злочини або співучасть у них. Адміністративній відповідальності підлягають неповнолітні, які на момент вчинення ними адміністративних порушень досягли 16 років. У випадках, коли це передбачено законодавством, такі особи можуть підлягати адміністративні й відповідальності.
Творче завдання

  • Чому, на твою думку, люди скоюють правопорушення?

  • Що необхідно зробити для запобігання злочинності?

Дитяча праця
Дитяча праця – це оплачувана або неоплачувана робота чи діяльність дитини, що в психологічному, фізичному, соціальному або моральному планах пов’язана з небезпекою для дитини або нанесенням їй будь-якої шкоди. Така праця перешкоджає навчанню в школі або примушує дітей перевантажувати себе додатково роботою, крім шкільних занять і домашніх обов’язків. Дитяча праця – це праця, що поневолює, позбавляє дитину дитинства, супроводжується небезпекою для здоров’я і життя дитини.

Здоров’я дітей тісно пов’язане з їхньою роботою. Працюючи діти зазнають травм, пошкоджень, можуть відчувати погіршення загального стану. Несприятливі умови праці, завеликі навантаження можуть справляти на здоров’я дитини негативний вплив, який є особливо небезпечний у цьому віці, коли організм тільки-но формується.

При цьому не кожну діячу працю можна зараховувати до важких форм. Слід вирізняти посильну працю і надмірну, де навантаження не відповідає віку. До найгірших форм дитячої праці належать: усі форми рабства, примусова праця на виробництві, використання дітей для проституції, для занять протиправною діяльністю (перевезення та продаж наркотиків, використання дітей у військових конфліктах, терористичних актах тощо).

Творче завдання


  • Чому, на твою думку, деякі твої однолітки змушені працювати?

  • Твої пропозиції запобіганню залучення дітей до найгірших форм праці.

Права неповнолітніх у трудових відносинах

Законодавство встановлює обмеження у прийнятті на роботу неповнолітніх : дозволяється укладати трудовий договір з особами, які досягли 16-річного віку. За письмовою згодою одного з батьків на роботу можуть прийматися особи з 15 років, а у вільний від навчання час – з 14 років.

Неповнолітні, які працевлаштовуються, мають пройти медичний огляд. Щорічний медичний огляд неповнолітніх проводиться коштом підприємства, і за його період зберігається середня заробітна плата.

Законодавство про працю враховує, що неповнолітні не можуть працювати на рівні з дорослими. Тому для неповнолітніх установлюються легші умови праці. Заборонено допускати неповнолітніх, яким ще не виповнилося 15 років, до тривалої роботи з підіймання й переміщення вантажів. Сумарна робота неповнолітнього з вантажами не повинна перевищувати третини робочого дня або зміни.

Оскільки фізичний розвиток неповнолітніх ще не завершився, закон дозволяє їм працювати меншу тривалість часу, ніж для дорослих: працівники 15 - 16 років працюють 24 години на тиждень, а 16 - 18 років – 36 годин.

Заробітна плата працівникам, молодшим за вісімнадцять років при скороченій тривалості щоденної роботи виплачується в такому ж розмірі, як і працівникам відповідних категорій при повній тривалості щоденної роботи.

Оплата праці учнів загальноосвітніх шкіл, які працюють у вільний від навчання час, проводиться пропорційно відпрацьованому часу або залежну від виробітку. Підприємства можуть встановлювати учням доплат и заробітної плати.

Законодавством заборонено залучати неповнолітніх до роботи вночі, а також до роботи у святкові дні й до понаднормових робіт.

Звільнення працівників, молодших вісімнадцяти років, з ініціативи власника або уповноваженого ним органу допускається, крім додержання загального порядку звільнення, тільки за згодою районної комісії у справах неповнолітніх.

Творче завдання


  • Чи хотів би ти працювати у вільний від навчання в школі час?

  • Що спонукає тебе до пошуку роботи?

Торгівля людьми
Торгівля людьми – це сучасна форма рабства. Основними елементами в акті торгівлі є: ошукування, насильство, боргова кабала, експлуатація з корисливою метою. Бідність та відсутність економічних можливостей робить жінок та дітей потенційними жертвами торговців людьми, які пов’язані з міжнародними злочинними організаціями. Багато з тих, хто погодився на пропозиції працевлаштування, що були запропоновані, на перший погляд, легітимними джерелами, опиняються у ситуаціях, де їхні документи знищено, їм самим або їхнім сім’ям погрожують розправою або вони опиняються у борговій кабалі, якої неможливо позбутися. Хоча жінки та діти стають переважно потенційними жертвами сексуальної індустрії, проте торгівля людьми не обмежується сексуальною експлуатацією. Торгівля людьми також включає у себе осіб, які постраждали від «примусових» шлюбів, або яких було продано на ринку праці, наприклад, на виробництва, сільськогосподарські плантації та принизливу домашню роботу.

Попередження торгівлі людьми вимагає різних підходів. Потрібно покращувати рівень обізнаності населення, зміцнювати зусилля та сітку організацій боротьби з торгівлею людьми. Виконання нескладних правил допоможе вам уникнути сучасної форми рабства.

  • Нікому не довіряйте ваш паспорт. Документи, що засвідчують вашу особу, завжди повинні бути тільки у вас.

  • Якщо ви збираєтеся працювати чи навчатися, потурбуйтеся, щоб ваш контракт був написаний зрозумілою вам мовою, а також, щоб умови, місце та час вашої майбутньої праці були чітко обумовлені.

  • Залиште вдома або своїм друзям детальну інформацію про своє перебування за кордоном з адресою та контактними телефонами, а також копію свого паспорта та контракту. Ми б також рекомендували залишити своє фото та адреси ваших іноземних друзів.

  • З’ясуйте номери телефонів українських посольств та консульських представництв за кордоном. Якщо ви опинилися у скрутній ситуації, або вам загрожує, - звертайтесь до представників своєї країни.

  • Знання хоча б елементарних слів іноземної мови значно полегшить ваше перебування за кордоном та виручить у скрутну хвилину.


Творче завдання


  • Що тобі відомо про шляхи запобігання торгівлею людьми?

  • Чи достатньо уваги приділяють засоби масової інформації висвітленню проблеми сучасних форм рабства?

Ґендерна рівність
Ґендер - окреслений набір характеристик у культурному аспекті, що визначають соціальну поведінку жінок і чоловіків та стосунки між ними. Ґендер стосується не просто жінок або чоловіків, а й відносин між ними та шляхів їхнього соціального розвитку. Подібно до концепції класу, раси та етнічності, концепція ґендеру є аналітичним знаряддям для розуміння соціальних процесів.

Ґендерна рівність означає, що жінки то чоловіки користуються однаковим статусом, що жінки та чоловіки мають однакові умови для реалізації усіх прав людини і можливість робити внесок у національний, політичний, економічний, соціальний розвиток та користуватися результатами цієї діяльності. Сьогодні концепція ґендеру визначає, що інколи необхідне різне ставлення до жінок і чоловіків для досягнення тотожності результатів з погляду на умови життя чи для компенсації дискримінації в минулому.

Ґендерна дискримінація - будь-які розрізнення, винятки або обмеження за ознакою статі, спрямовані на ослаблення чи зведення нанівець визнання, користування або здійснення жінками, незалежно від їхнього сімейного стану, на основі рівноправності чоловіків і жінок, прав людини та основних свобод у політичній, економічній, соціальній, громадський чи будь-який іншій галузі.

Насильство у сім’ї

(соціальний диктант для батьків)
Всі загальнолюдські проблеми починаються з сім’ї, яка формує світоглядні орієнтири та систему цінностей молодого покоління. Тому знання своїх прав та повага до прав інших допомагає нам запобігти багатьом сімейним конфліктам.

Найбільше потерпають від насильства в сім’ї жінки та діти. Так склалося, що традиційно жінка не була рівноправною в сім’ї - вона слабша фізично. Чоловік, що вважався годувальником сім’ї, часто міг вилаяти жінку і навіть побити, а що вже говорити про дітей? Всі ми часто-густо переносимо свій гнів саме на них. Жорстоке поводження з дітьми і зневага до їхніх інтересів можуть мати різні види і форми, але їхнім наслідком завжди є серйозна шкода для здоров’я, розвитку та соціалізації дитини, нерідко – загроза її життю чи навіть смерть.

Насильство в сім’ї – будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім’ї щодо іншого, якщо ці дії порушують конституційні права та свободи іншого члена сім’ї як людини та громадянина і завдають йому моральної, фізичної чи психологічної шкоди.

Творче завдання


  • Що можна змінити у стосунках Вашої сім’ї, щоб зробити їх рівноправними, дружними, запобігти насиллю?

Збереження психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу
Стрес
Стрес – це реакція організму на сильну зміну умов середовища, психологічне напруження на ситуацію, яку не можна однозначно вирішити. Він проявляється через злість, роздратування чи розгубленість, а можливо, і бурхливу радість. Емоційний стрес відбувається в ситуаціях погрози, образи, смерті когось із рідних. У дитячому віці стресові ситуації виникають частіше. Вони пов’язані з невеликим досвідом дітей і випливають із сімейних відносин: між батьками, між дітьми та батьками. Проте стрес може сприяти і мобілізації сил людини на подолання перешкод. Та коли він сильніший за людські можливості, то може спричинити руйнування організму.

Основним критерієм стресостійкості людини є рівень її здатності до пристосування в нашому складному та вимогливому світі. Недбайливе ставлення до себе і до життя призводить до затьмареності тяжкими, песимістичними переживаннями без достатніх на то підстав. Така людина ненавидить, відчуває страх, хоча загрози уявні. Неуцтво призводить до негативних пристрастей, несправедливого гніву, недоброзичливості до людей і відсутності щирої доброти, поганого настрою, а результатом цього є зниження стресостійкості та погіршення здоров’я людини.
Творче завдання


  • Чи перебував ти в стресовому стані, за яких обставин?

  • Які прийоми захисту від стресу тобі відомі?

Конфлікт


Конфлікт - це зіткнення протилежних поглядів, інтересів, прагнень.

Конфлікти корисні чи шкідливі: Правильним слід вважати погляд, відповідно до якого конфлікти можливі, і їх слід аналізувати, оцінювати, з’ясовувати причини виникнення, намагатися вирішити їх з урахуванням конкретних обставин. Тому конфлікт слід розглядати як необхідну та неминучу частину нашого життя. Конфлікти виникають у взаєминах людей на основі розбіжностей у поглядах, думках, бажаннях, рисах особистостей. Перебування у стані конфлікту може призвести до того, що почуття психологічного дискомфорту, яке є його результатом, стає руйнівним для психіки особистості, для її відносин з іншими людьми.

Крім явно негативної сторони (значні емоційні переживання, погіршення взаємин з оточенням0, конфлікти нерідко мають і позитивний бік – вони допомагають розв’язати найактуальніші проблеми та інколи оздоровлюють атмосферу в колективі. Це відбувається у тому випадку, коли зруйновано помилкову позицію, розв’язується назріле протиріччя. Якщо йдеться про вибір найкращого методу роботи за різних поглядів, гострі дискусії необхідні. Відкрите обговорення таких проблем призводить до творчих рішень, знімає напруження, і, як наслідок, покращує психологічний клімат у колективі.

Творче завдання


  • Пригадай останній конфлікт, який тобі довелось вирішувати, в чому причина його виникнення?

  • Чи було досягнуто компромісу?

Вплив засобів масової інформації на формування агресивної поведінки дитини
Обережно: телеманія
Соціологи встановила: переважна більшість школярів проводять дозвілля без активного руху. А згідно з гігієнічними нормами він повинен займати 50-60 відсотків вільного часу. Що ж поглинає наш вільний час? Насамперед так звана «телеманія» - надмірне захоплення переглядом телевізійних передач. Багато хто з вас просиджує біля телевізора годинами, дивлячись усі серіали. Для інших активних занять часу майже не лишається. А звідси і гіподинамія – перенапруження з усіма негативними наслідками. Учені встановили, що навіть за 3-годинного щоденного перегляду телевізійних передач у підлітків спостерігаються стійки симптоми нервового й психічного розладу, виснаження нервової системи.

До того ж, чимало любителів перегляду телепередач не дотримуються елементарних вимог. Вони забувають, що сидіти слід не ближче як за 2 метри від телевізора, що у кімнаті у цей час повинно бути світло. І невдовзі саме вони стають пацієнтами невропатологів, окулістів, терапевтів. «Телеманія» завдає непоправної шкоди молодому організму. Також непоправної шкоди може завдати надмірне захоплення відеоіграми. Захисна здатність екранів телевізорів дуже низка, і просиджувати годинами впритул до екрана небезпечно для здоров’я.

Тому слід навчитися розумно користуватися всіма перевагами, які принесло телебачення в наше життя. І, звичайно, дотримуватися певних гігієнічних норм.
Творче завдання


  • Перегляду яких телевізійних передач ти надаєш увагу?

  • Яку корисну інформацію з улюблених телепередач ти отримав за останній тиждень?

Комп’ютер – не іграшка
Зараз дуже гострою стала проблема комп’ютерної залежності дітей і підлітків, які з усіх можливостей комп’ютера обирають лише ігри. Зміст комп’ютерних ігор не виховує і не розвиває дітей. Зайвою реалістичністю та різними комп’ютерними ефектами у дітей створюється ілюзія участі, що цілком поглинає їх і призводить до неадекватного сприйняття реальності. Дітям легше поринати у віртуальну реальність, ніж сприймати реалії довколишнього світу з його проблемами та негараздами.

Як показали дослідження, у дітей, що мають комп’ютерну залежність, розвивається надмірна вага, переживаючи «віртуальні емоції» - в першу чергу намагання якнайшвидше знищити ворога, вони стають жорстокими. У них без об’єктивних причин знижений загальний фон настрою. Більше того, настрій не покращується і після гри на комп’ютері, а іноді і погіршується.

Активність головного мозку людини, яка проводить багато часу за відеоіграми, частково відхиляється від норми. Комп’ютер постійно «забирає» сон, у дітей спостерігається неадекватність поведінки: постійна роздратованість, труднощі при утриманні уваги, проблеми у спілкуванні з оточенням, втома. Особливо небезпечно, що у більш активних геймерів зміни в мозковій активності мають хронічний характер.

Профілактика негативних звичок
Доцільно чи недоцільно курити?
Кожен із нас прагне бути сильним, привабливим, мати хорошу роботу, щасливе особисте життя. А скільки мрій, що можуть збитися? Здійснюючи їх, ми постійно стикаємося з різноманітними перешкодами, намагаємося їх здолати і рухатися вперед. Не завжди легко вдається нам досягти поставленої мети, але при бажанні, рано або пізно, ми здійснюємо свої наміри. Тоді чому ж способом вирішення наших проблем має бути тютюн? Чому рослина має бути «визначником» нашої долі? Адже кожен із нас у змозі бути хазяїном свого життя і має право на свободу – палити або не палити.

Якщо ми насправді не знаємо себе, своїх цінностей і цілей у житті, якщо ми не усвідомлюємо існування зовнішнього тиску, що впливає на наш вибір, прийняті нами рішення можуть бути не зовсім вільними і не найкращими. Деякі молоді люди вважають, що в підлітковому віці, коли ти ще здоровий і сильний, можна палити, а потім можна кинути в будь-який момент.

На жаль, це не так просто. Людині дуже важко не закурити в тих умовах і в той час, коли вона звикла палити. Організм уже звик до нікотину і бажання запалити стає нестерпним. Дехто здається і знову береться за сигарету, а дехто одержує перемогу над цією звичкою і врешті переконується, що без паління можна обійтися. Тому, щоб не мати таких проблем – краще не починати палити.

Алкогольна залежність
Говорячи про алкоголь, часто вживається термін «алкогольна залежність», це тому, що алкоголь – речовина, від зловживання якою можна потрапити у залежність. Універсальною особливістю алкоголю є його здатність змінювати стан свідомості, саме тому багато людей вважають вживання алкоголю традиційним та необхідним елементом життя. Алкогольна поведінка формується за допомогою таких факторів: надлишок вільного часу, грошей, відповідна компанія, доступність алкоголю.

У більшості випадків підлітки починають пити через те, що це роблять інші. Але існує багато причин, щоб не починати вживати алкогольні напої.

Алкоголь впливає на мозок, він гальмує роботу тих мозкових центрів, які відповідають за вищу діяльність людини (інтелект, совість, можливість критичної ситуації, рівень культури). Тому часто трапляється так, що люди, які зібралися на дружню бесіду за чаркою, закінчують сваркою або бійкою. Внаслідок вживання алкоголем у людини розвивається грубість, егоїзм, моральна розбещеність, деградація особистості.

Крім того, у людей, які багато п’ють, збільшується і починає гірше працювати печінка, виникають захворювання мозку, серця, шлунка, кишкового тракту.
Творче завдання


  • Як ти ставишся до людей, які вживають алкогольні напої?

  • Які слова ти хотів би сказати людям, які вживають алкоголь?

Наркоманія
Наркоманія – це хворобливе захоплення деякими речовинами, ліками, які паралізують центральну нервову систему. Найбільш поширеними серед них є: опій, гашиш, снодійні засоби, стимулятори центральної нервової системи, героїн. Небезпеку становить будь-який наркотик, і навіть одноразове його використання може виявитися достатнім для виникнення негативних наслідків. Після повторних вживань починається формування залежності. Під дією наркотиків згорають нервові клітини, різко знижуються захисні реакції організму, людина швидко піддається захворюванням. Наркотики викликають передракові процеси в легенях, атрофію мозку, руйнування крові. Пристрасть до наркотиків - це моральне і фізичне самознищення. Наркоман стає черствим, егоїстичним, дріб’язковим, дратівливим, йому байдужа доля близьких людей. Будь-яким шляхом він намагається отримати свою дозу наркотику. Для досягнення цієї мети наркомани йдуть на все: брехню, насильство, крадіжки і навіть вбивство.

За будь-яких обставин – чи через цікавість, чи з почуття товариськості – не вживайте наркотиків. Пам’ятайте, що це не захоплива пригода, не приємне проведення часу, а хвороба, яка майже не виліковується: страшна, виснажлива, руйнівна!

Що таке СНІД і чому він небезпечний?

СНІД – це скорочена назва хвороби «синдром набутого імунного дефіциту», яка руйнує захисну систему людського тіла. СНІД не передається від покоління до покоління, як, наприклад, колір волосся, очей, форма носа. Ця хвороба здобувається впродовж життя. Іншими словами, на СНІД можна захворіти тільки в тому випадку, якщо заразитися від хворої людини. Викликається він вірусом імунодефіциту або коротко ВІЛ.

Віруси не можуть існувати і розмножуватися без участі клітин інших живих істот. Тому віруси шукають придатні живі клітини, проникають у них, відбирають живильні речовини, розмножуються всередині жертви, виходять назовні й атакують сусідні клітини.

ВІЛ небезпечний тим, що організм перемогти його не може. ВІЛ уражає і знищує білі кров’яні тільця. Під впливом ВІЛ клітини-захисники починають виробляти речовини, що її же, зрешкою, і руйнують. Молоді віруси при цьому вивільняються і вирушають на пошуки нових кров’яних тілець, які гинуть одне за одним. А без них організм стає беззахисним. Тож цей вірус небезпечний тим, що руйнує захисні сили організму, а через це хворі на СНІД умирають від будь-якої інфекції, навіть від звичайної застуди.

Як уберегти себе від ВІЛ?

Хоч наразі про ВІЛ багато чого відомо, але ліків, здатних впливати на нього, ще не створено. Над цим працюють учені всього світу. Людей же від нещастя може врятувати одне: кожний повинен уміти дбати про особисту безпеку, щоб не заразитися страшним вірусом.

Якщо хочете уберегтися від ВІЛ – уникайте контакту з рідинами з організму іншої людини. Остерігайтесь будь-якого контакту з чужої кров’ю.

Ніколи не користуйтеся чужими манікюрними ножицями, зубною щіткою. Попросіть батьків купити ці предмети для вашого особистого користування.

Знайте, що ін’єкції, коли ви хворієте чи щеплення для профілактики хвороб робляться одноразовими шприцами. Голки для проколювання вух повинні бути ретельно продезінфіковані – цю процедуру треба проводити тільки у фахівця.

Якщо вам хтось запропонує стати «братами по крові», відмовтеся від цього. Поясніть своєму другові, що можна бути близькими, відданими людьми і без цієї процедури. Це краще, ніж піддати себе ризику бути зараженим ВІЛ.

Раннє статеве життя: за і проти
Сьогодні в Україні гостро стоїть проблема репродуктивного здоров’я та ранньої вагітності дівчат-підлітків.

Фактори, які стають причинами невідповідальної та небезпечної сексуальної поведінки, мають комплексний характер. Типовим для сучасного суспільства є акселерація й пов’язаний з нею ранній початок сексуальних відносин.

Раннє статеве життя – це початок сексуальних стосунків до того моменту, коли молода людина стала зрілою: біологічно, психологічно, соціально. Воно може мати такі небажані наслідки як венеричні хвороби та вагітність.

У багатьох розвинутих країнах пропагується утримання від раннього статевого життя. Дуже часто молоді люди плутають потребу в поцілунках, пестощах з потребою у сексуальній близькості. Хлопець і дівчина можуть зустрічатися, товаришувати, подобатися одне одному, але зовсім не обов’язково вони повинні вступати у статеві стосунки. Такий сценарій нав’язується молоді телебаченням, журналами, а також їхніми однолітками. У середовищі підлітків сексуальні контакти вважаються «модними», бажаними й символізують дорослість. Але дорослою людина стає не в якомусь віці, а тоді, коли навчиться відповідати за свої вчинки і, більше того, навчиться роботи їх усвідомлено.
Творче завдання


  • Наведіть 15 прикладів, як можна виявити своє кохання дорогій людині без статевої близькості.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Наказ
Балаклійського району у зв'язку зі складною ситуацією на території області та з метою створення безпечних умов навчально-виховного...

Організація роботи з питань охорони праці І безпеки життєдіяльності...
Ення дієвого контролю за виконанням вимог Законів України “Про охорону праці”, “Про пожежну безпеку”, “Про дорожній рух”, “Про забезпечення...

Товариство з обмеженою відповідальністю харківська приватна загальноосвітня...
Міністерства освіти І науки України від 18. 04. 2006 №304 та інших нормативних документів, з метою належної організації роботи з...

Україна олександрійська районна державна адміністрація кіровоградської...
Кіровоградської облдержадміністрації від 18. 06. 2013 року №360 «Про організацію навчально-виховного процесу у 2013/2014 навчальному...

Рішенням педагогічної ради
Організаційне та навчально-методичне забезпечення навчально- виховного процесу

Наказ
На виконання наказу Міністерства освіти І науки України №563 від 1 серпня 2001 року, «Положення про організацію охорони праці учасників...

Єдина система контролю роботи з охорони життя І здоров'я учасників освітнього процесу
У на­шому дошкільному навчальному закладі ми створили єдину систему роботи з охорони життя І здоров'я учасників освітнього процесу,...

Україна
Про посилення профілактичної роботи з безпеки дорожнього руху”, з метою підвищення інформованості учасників навчально-виховного процесу...

Реферат на тему: „ організація навчально-виховного процесу у вищих...
Організація навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах в умовах ects”

Нака з
«Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах І закладах освіти»...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

pravo.lekciya.com.ua
Головна сторінка