Пошук по сайту


Конспект уроку на тему «Ти споживач»

Конспект уроку на тему «Ти споживач»

Шановна редакція! До Вашої уваги я надсилаю конспект уроку на тему «Ти - споживач». Це відкритий урок, який було представлено на ІІ етапі обласного туру (м. Харків) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» в номінації «Правознавство»
Тема. «Ти - споживач»

Хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці. Які права споживачів закріплені законодавством України. Як захистити права споживачів. Які організації та установи допомагають споживачам у захисті їхніх прав

Мета уроку:

Освітня: розкрити зміст понять «споживач», «продавець», «виробник», «виконавець»; навчити учнів аналізувати нормативні акти та коментувати положення, що закріплюють права споживачів та використовувати їх для розв’язання життєвих ситуацій; розв’язувати правові ситуації (задачі); ознайомити учнів з порядком захисту прав споживачів, навчити складати скаргу.

Розвиваюча: формувати та розвивати навички моделювання ситуацій придбання товару чи замовляння послуги; розвивати вміння узагальнювати та систематизувати знання. Стимулювати активну пізнавальну діяльність.

Виховна: виховувати в учнів культуру споживача.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за класифікацією В.О. Онищука /видатний український педагог, галузі дидактики/)

Обладнання: мультимедійне забезпечення (відеоролик, презентаційні матеріали), Закон України «Про захист прав споживача», роздатковий матеріал (д/з), циклограма, різноманітна продукція (коробки від дитячих іграшок, коробки з ліків, які були прострочені), квитанції, тощо.

Основні поняття: «споживач», «продавець», «виробник», «виконавець».
ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

На дошці

Двадцять перше січня

Класна робота

Доброго дня 9-Б клас. Сьогодні у вас урок правознавства буду викладати я, звати мене Марина Миколаївна.

  1. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

На партах учнів розкласти різні види товарів та чеки.

Вчитель

Ви звернули увагу на дошку, тема уроку нам не відома, але на партах у вас лежать безліч різноманітних речей (коробки). Давайте разом подумаємо, яка ж тема даного уроку.

Питання до учнів:

  1. Що ви бачите перед собою?

  2. Як це можна назвати спільним поняттям? (чекаю відповідь ТОВАРИ).

  3. Де ми його можемо його придбати?

  4. Звідки він береться?

  5. Чеки? (ПОСЛУГИ)

  6. Ким ми являємося, коли купуємо цей товар? (СПОЖИВАЧ).

Таким чином, тема нашого уроку «Ти - споживач».

Вчитель

Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота і тема уроку «Ти - споживач».

(написати на дошці, учні в зошитах).

Вивчення нового матеріалу

  1. Хто такий споживач, продавець, виробник і виконавець

Вчитель:

Слайд № 1


Вчитель

Кожна людина у своєму житті виконує соціальні ролі. Давайте попрацюємо з табличкою у підручнику стор. 115, і з’ясуємо свої соціальні ролі.

Робота з підручником стор.115(Наровлянський О.Д. 9 клас, Правознавство, практичний курс)

Вчитель

Зверніть увагу на дошку!

На дошці прикріпити елемент схеми СПОЖИВАЧ.

Бесіда з учнями.

Питання:

  1. Як ви вважаєте, хто такий споживач?

Виберіть у ваших файлах зелені аркуші і зачитайте, хто такий споживач, дане поняття вдома вклеїте в зошит.

слайд № 2


Вчитель

Ми всі споживачі, незалежно від віку, статі, освіти, соціального статусу та посади, протягом життя споживаємо товари й послуги і сплачуємо з них. Іншою стороною зі споживачем є продавець.

Питання:

  1. Як ви вважаєте хто такий продавець?

  2. Чи є зв'язок з продавцем та споживачем?

На дошці прикріпити елемент схеми ПРОДАВЕЦЬ

Робота зі схемою на дошці.





Виберіть у ваших файлах помаранчевий аркуш і зачитайте, хто такий продавець, дане поняття вдома вклеїте в зошит.

/слайд№3/


На дошці прикріпити елемент схеми ВИРОБНИК

Робота зі схемою на дошці.

Ми з’ясували, що продавці продають товари, а звідки беруться ці товари?

Виберіть у ваших файлах жовті аркуші і зачитайте, хто такі виробники, дане поняття вдома вклеїте в зошит.

Робота з поняттями виробник /слайд №4/



На дошці прикріпити елемент схеми ВИРОБНИК

Робота зі схемою на дошці.

Інколи в купівлі-продажу беруть участь виконавці. Як ви вважаєте хто такі виконавці?

Виберіть у ваших файлах рожевий аркуш і зачитайте, хто такі виконавці, дане поняття вдома вклеїте в зошит.

Робота з поняттями виконавець /слайд №5/



Вчитель

Звертаючи увагу на схему, ми можемо зробити висновок, що між споживачем, продавцем, виробником та виконавцем існує взаємозв’язок.

Таким чином, споживачем ви може бути тільки у тому разі, коли хтось вам продає товар, чи надає вам певну послугу.

Давайте поглянемо на таблицю і з’ясуємо, в якому разі ви є покупцем товару, а в якому ви отримуєте послугу.

Слайд № 6



  1. Права споживача

Вчитель

У кожного з нас може виникнути потреба у захисті своїх прав. Давайте ще раз поглянемо на товари, які лежать у вас на партах.

Питання

  1. Як ви вважаєте, які права споживача порушені?


Завдання:

Уважно опрацюйте Закон України «Про захист прав споживачів» стаття 4 і стаття 8.

Опираючись на Закон України прокоментуйте, які права споживача порушені, відносно товарів, що знаходяться на ваших партах?

Робота з нормативно-правовою документацією.

Робота з підручником стор. 116 -117
Молодці, ви справилися з цим завданням і тому я пропоную вам переглянути міні відеоролик, де вам потрібно буде розв’язати ситуацію, яка змодельована у відео.
Відео ролик https://www.youtube.com/watch?v=UPrzouFOxbo&feature=youtu.be

Вчитель

Питання:

  1. Скажіть будь ласка, як ви гадаєте, хто в даному випадку правий продавець чи споживач?

Відповідь:

У даній ситуації ніхто не має права заставити вас залишити сумку чи будь-які ціні речі в камері схову, адже охорона та відео спостерігання для того і існує в магазині, щоб контролювати, що відбувається у магазині.

Відео ролик https://www.youtube.com/watch?v=ZlySvxyVjIo
Вчитель

Питання:

  1. Скажіть будь ласка, як ви гадаєте, чи споживач повинен заплатити за розбиту склянку?

Відповідь:

У даній ситуації товар стояв неналежним чином, це є порушення і тому, хлопець має право не платити за пошкоджений товар.

Відео ролик https://youtu.be/g-Oqynxmjpg

Вчитель

Питання:

  1. Скажіть будь ласка, як ви гадаєте, правий продавець, що не надав відповідь покупцеві?

Відповідь:

У даній ситуації продавчиня забула про свої обов’язки. Кожен продавець повинен бути ввічливим з покупцем, а також повинен володіти в повній мірі інформацією щодо продукції, яку він продає і надавати допомогу покупцеві у виборі товару.


  1. Захист прав споживачів

Вчитель

Переходимо до наступного питання нашого уроку. Де ми з’ясуємо з вами, що ж потрібно робити, куди звернутися у разі порушення прав споживача.

Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено можливість захисту прав споживачів у досудовому або судовому порядку. Однак перед тим, як звернутися до суду, спробуйте врегулювати це мирним шляхом із продавцем товару, послуг.

Давайте розглянемо кроки, які потрібно прийняти у разі неякісного товару

Слайд № 7


Вчитель

Одним з головних кроків, які ви повинні зробити, це написати претензію чи скаргу. Давайте з вами зараз спробуємо написати її.
Завдання:

Написання скарги за зразком.

Робота в парах!!!

Перед вами на партах лежать товари, з якими ми працюємо цілий урок. У кожного з цих товарів є порушення. Ваше завдання на заздалегідь підготовленому бланку написати скаргу, щодо товару. Ви самі повинні продумати і уявити в якому магазині ви або уявна особа цей товар придбали, і які ви маєте до товару претензії.



Слайд № 8

Вчитель

Зверніть увагу! Куди звернутися у разі порушення прав споживача.

Слайд № 9


Відеоролик «Захист прав споживача» https://www.youtube.com/watch?v=2dzk_Sl6yoI
Переглянувши відеоролик, ми бачимо, що існують органи в державі, до яких потрібно звернутися у разі порушення прав споживача.
Вчитель.

Щоб підвищити шанси на успіх у боротьбі за свої права, користуйтеся такими порадами.

Пам’ятка споживача.

Робота з підручником стор. 118, прочитати та прокоментувати.

  1. Систематизація та узагальнення знань учнів

Вчитель.

Сьогодні на уроці ми з вами ознайомилися з поняттями та опрацювали нормативні документи, які стосуються вас як споживачів. Для закріплення і систематизації набутих знань, давайте розглянемо наступні слайди і дамо відповіді на питання.

Слайди 6 порівняльних картинок

Вчитель.

  1. Одним з головних завдань нашої країни є вступ до ЄС. Давайте запропонуємо свої варіанти, що необхідно першочергово зробити для нашого ринку?




  1. Підсумок уроку

Вчитель

Спасибі за відповіді, я бачу, що сьогоднішній матеріал уроку ви засвоїли, а зараз давайте підсумуємо і осмислимо набутті й усвідомленні вами знання. Я пропоную відповісти вам на запитання

Слайд



Вчитель

Після цього уроку ви зможете

рефлексія

Слайди 10



Виставлення оцінок

Слайди 11


Вчитель

На останок, я хочу подякувати вам за тісну співпрацю і дати вам візитки, де вказано номер телефону гарячої лінії з захисту прав споживачів. Маю надію, що вона вам не знадобиться і ви завжди будете купувати тільки якісний товар на вітчизняному ринку.
Надати візитку з гарячою телефонною лінією

Гаряча лінія

Харківського обласного товариства

захисту прав споживачів

т. 731-51-03

по буднях з 10-00 до 16-00




  1. Домашнє завдання

Початковий рівень

Опрацювати параграф 16 стор. 114-119

Середній рівень

Опрацювати параграф 16 стор. 114-119, заповнити таблицю стор. 115 /письмово/

Достатній рівень

Опрацювати параграф 16 стор. 114-119, на стор. 119, проаналізувати дві ситуації

Високий рівень

Опрацювати параграф 16 стор. 114-119, Проаналізувати Інтернет-магазини і запропонувати свій варіант пам’ятки: «Як не потрапити в пастку, замовляючи товар через мережу Інтернет».



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект першого уроку в 5 класі на тему : «Україна єдина країна»
Мета: розширити поняття про єдність, незалежність І суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів;...

Уроку Тема уроку
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті

План-конспект лекції на тему: «Особливості правового регулювання...
Загальна характеристика нормативно-правового регулювання набуття та реєстрації прав на земельні ділянки (далі – зд)

План-конспект лекції на тему: «Правові процедури притягнення до адміністративної...
Загальна характеристика нормативно-правового регулювання відносин щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення...

Конспект лекцій розроблений у відповідності до листа Міністерства...
Короп Ігор Володимирович, Ревтюк Євген Антонович, Петренко Віктор Павлович – Інтелектуальна власність /Конспект лекцій для студентів...

Тести концепція маркетингу це: Система зв'язків виробника І споживач а товару
На думку керівника відділу маркетингу бюджет маркетингу передбачає розподіл коштів за

Уроку виробничого навчання №1 Тема програми
Тема уроку: Навчально-виробничі завдання курсу. Зміст праці, етапи професійного становлення І професійного зростання. Ознайомлення...

Уроку до Дня знань Тема уроку: Україно! Ти для мене диво!
Україну, її природу, історію боротьби за проголошення незалежності, познайомити із видатними історичними постатями, поглибити знання...

Рекомендації споживачу при придбанні ним неякісного товару Відповідно...
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством,...

Конспект лекцій для студентів спеціальностей „Маркетинг”
Поняття про метод бухгал­терського обліку. Стисла хара­ктеристика його елементів



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

pravo.lekciya.com.ua
Головна сторінка